23 Şubat 2010 Salı

küçük notlar 2

- Delhi daha evvel de belirttiğimiz üzere oldukça düzenli ve aklıbaşında bi şehir..
Tabii Paharganj da takılmazsan.. Bu Paharganj bizim Eminönü, Mahmutpaşa türünün 168 katı kalabalık, kokulu, gürültülü, çıldırtıcı versiyonu... Sokaklarda yemek çekçekleri birbirine yapışık olarak dizilmiş, sayısız çoklukta bisiklet rickshas yanyana yolcu bekliyor, bin çeşit ıvır zıvırcı yerlere yayılmış, arka planda 8. sınıf backpacker oteller, ..

- Delhi yi bilmiyorsan , bizim gibi iyi niyetle bu rickshas lardan birine kurulup elindeki adresi verirsen çok yanlış yaparsın .. bunu belirteyim.. Biz bu hatayı yaptık, bir hastanenin önüne zulalanmış önü bisiklet , arkasında iki popoluk taşıyıcısı olan bu aygıta bindik.. - ki Nepalde sürekli kullandığımız ve pek de sevdigimiz bir vasıta idi- Şoförümüz 19 yıldır yıkanmamış sıska bi arkadaş..diş olayını kullanmıyor, yaş 35 falan, ağır bir sidik kokusu salıyor pedalları çevirdikçe.. adresi söyledik, biliyor gözüktü, mesafe kısa, koka koka gideriz dedik.. Ama maalesef gidemedik, bir rickshasın yapabileceği en uzun turu attı, tüm kenti turladı sanki.. heeyy bradır dur mur dedik, duymadı, duymak istemedi, çok inatçı, bizi istediği yere illaki götürecek.. dolaştı dolaştı ..5000 tur attı, Paharganjın en kalabalık yerine geldi.. ve durdu, ..uzun kahverengi parmağıyla bize bir otel gösterdi, işte burası dedi..Nası yani?? ! neresi ki burası.. hiç ilgisi yok gideceğimiz yerle, ne sokak adı, ne mahalle, ne otel adı benzemiyor bile... Yapacak bişey yok, indik.. sepet gibi durduk sokak ortasında, verdik sidikliye de 30 rupi.. sonra biraz dolandık civarda, gecenin körü, kokular, renkler, sesler arasında.. sonra adam gibi bir taksiye binip döndük mekanımıza.. neyse ..siz siz olun o köşelerde zulalanmış arkadaşlarla bilmediğiniz yerlere gitmeyin..

- Delhi den son not, Gate of India dan başlayan ve Parlamento binalarında son bulan yol şahane, binalar çok etkileyici, dev ve güzel, .. etraf pırıl pırıl, gün batımında nefis bir kızıllığa bürünüyor..

- Ara durak Delhi bitti, istikamet Varanasi, ... fotografçıların Mekkesi...ölüm ve yaşamın içiçe geçtiği şehir..

6 yorum:

  1. COnnougth place e gidiniz arkadaşlar unutmayınız
    pahar ganj güzeldir be severim ben

    YanıtlaSil
  2. COnnougth place da ikamet ettik zati,her taraf kazılı tamirat var,bu sene içinde bilmemne oyunları mı ne varmış ,bir koşuşturma bir koşuşturma connought da , varanasi deyiz şimdi:)))

    YanıtlaSil
  3. Bu seyahat çok uzun sürdü poffffffffff..
    Halbuki ben gidince 5 dakkaya dönüyorum hemen..
    kişilğim bile değişti burada.. o kadar uzun yane..

    YanıtlaSil
  4. Nasıl bi kişi oldun Met !!??

    YanıtlaSil
  5. Ah Pahar Ganj yahu...aaa connought placede TGIa gidip birer duble içileydi...

    Ben en cok Varanassiyi seviyorum ve heyecanla bekliyorum dönüşünüzü...

    YanıtlaSil
  6. Tembel bir kişi oldum walla..
    sürekli bir oraya bir buraya yayılıp duruyorum..
    sürekli uyuklar oldum...

    YanıtlaSil